MESSAGE FROM YATIECOOKING

PERHATIAN BUAT PELANGGAN YATIECOOKING !!!!!



Akaun email yatiecooking telah ditukar kepada yatiecooking4@gmail.com

Yatiecooking mempunyai facebook akaun yang baru - Norhayati Basri, yatiecooking4@gmail.com. Sila maklum.

Terimakasih.

Tuesday, April 8, 2008

PERCUTIAN KE BANDUNG

YatieCooking telah bercuti beberapa hari dari 4 April hingga 7 April.

PERCUTIAN KE BANDUNG!!!!

Sempat gak nak posing sebelum menaiki kapalterbang ke menuju ke BANDUNG.Akhirnya BANDUNG here I come !!!!!!

Yatie & suami telah mengepalai (eh... bunyi mcm Indon dah pulok) 25 orang anak kapal yang terdiri dari 5 keluarga termasuk keluarga Yatie. Tapi Yatie cuma pi ngan suami aje ... honeymoon la konon-kononnya.

Gambar ini diambil di lounge Wisma Nova ketika suami sedang sibuk menguruskan kemasukan anak-anak kapal ke kamar masing-masing. Kira tengah rehat lah tu !!!! Waduh ... I'm sounding like Indonesian or the Air Asia ??????
Berehat seketika di cafe wisma Nova sementara menunggu anak-anak kapal bersiap untuk ekspidisi menjelajah Bandung. NOSTALGIA AIR BOTOL.... Yatie sebenarnya minta air botol ... heheheh .... Teh Botol yg datang da..... I learned my lesson very quickly. Ask for air FANTA or Air COLA then you got what you are looking for. Anyway I just tried the TehBotol ................. pahit bangat ....
Tengok RAMBO belakang tu .... hehehe ... nie posing di Jln Cihampelas

First day sampai, tak sabar-sabar 5 keluarga nie nak perabihkan duit .... Tempat pertama dituju - Jln Riau, 5 minutes walk fr our hotel, isi perut dulu. Dah habis mkn, terus aja menuju Terminal TAS. Cuci mata dulu ... masa nie level of shopping bleh control lagi.

Tak sabar nak tengok apa yg ada di Jln Cihampelas (betul ke ejaan nie) .... kami trus menalipon taksi menuju ke destinasi. Bermulalah detik-detik ongkosnya dibelanjain.
Posing beramai-ramai dgn Bus Parisiwata ... heheheh
Hari kedua di BANDUNG. Melawat kawah gunung berapi di Tangkuban Perahu, Lembang. Dan diikuti seterusnya dgn agenda membeli & membelah apa-apa yg patut.... heheheheDi pintu masuk Tangkuban Perahu sementara menunggu pembayaran yuran masuk.

Belum pun sampai ke puncak Tangkuban Perahu, dikerumuni penjual jalanan.

This is the TANGKUBAN PARAHU. Terfikir sejenak akan kebesaran yg MAHA ESA.

Selepas Tangkuban Parahu, kami melawat ladang strawberry. Cuaca di Lembang sungguh nyaman & sejuk lebih-lebih lagi bila berada diatas pergunungan.

Waktu mkn tengahari sudah tiba. Perut pun dah mula memainkan irama dangdut. So apalagi ... pekena nasi padang di Restoran Serampai Ayu. Sebaik shj sampai di Restoran, hujan pun turun.
Agenda sebelah petang di hari kedua, shopping & shopping lagi. Pemandu bas membawa kami ke jln Setia Budi & Dago. Kami menghabiskan masa sehingga lewat petang membeli-belah.
Hari KETIGA di Bandung, kami membeli belah di Pasar Baru. Setengah hari kami menghabiskan waktu sebelum mkn tengahari. Nasi padang lagi tapi kali ini di Restoran Sederhana namanya. Tapi bayarannya kurang sederhana skit ... hehehehe

Sementara menunggu lauk-pauk tiba

Lauk pauk yg tiba
Terpegun melihat pelayan membawa makanan

PELIK TAPI BENARRRR .... kami jumpa Martabak Mesir di Bandung ... heheheheh





Van yg kami gunakan di hari ketiga

Persediaan balik ... tu dia ...



Dah nak balik, baru sempat berposing depan hotel


Pengangkutan awam

Peniaga-peniaga kecil di Bandung

Taksinya udah menunggu utk membawa kami ke airport

Di bilik menunggu

4 comments:

mama tata said...

waduh...waduh..pak juragan dan ibunya memang pas dlm mengepelai acara begini . next trip pasti gue mau ikutin lagi..deh..daaa

asre yasir said...

assalammualaikum..
just nak tanya. brp erk harga package percutian nie? perhead.

SETIAWANTRANSPORT said...

Salam, saya Iwan, dari Bandung, menyediakan service transportation pakage All In (Sewa Kereta, Upah Supir (Driver), Petrol, Parking & Tol) dan booking hotel (atas permintaan) untuk pelancong di Bandung, Jakarta & Puncak. Selain untuk shopping, Bandung, Jakarta & Puncak juga terkenal dengan tempat-tempat sightseeing yang indah dan wisata makanan yang enak dengan harga yang sangat reasonable.

For further info, please contact me at :-
email : setiawantransport@gmail.com
add facebook : setiawantrans@gmail.com
sms/call : +6281221401090 (Iwan, Bandung Indonesia)
or can sms/call at : 0173029722 (Bella, Cheras, Selangor Malaysia)

PROGRAM – FREE & EZEY

Company Travel Agen iwan 100% milik orang ISLAM

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.