MESSAGE FROM YATIECOOKING

PERHATIAN BUAT PELANGGAN YATIECOOKING !!!!!



Akaun email yatiecooking telah ditukar kepada yatiecooking4@gmail.com

Yatiecooking mempunyai facebook akaun yang baru - Norhayati Basri, yatiecooking4@gmail.com. Sila maklum.

Terimakasih.

Friday, January 28, 2011

EGG TARTS

Cubaan membuat egg tarts version saya le.

Bahan-bahan untuk membuat tarts saya modify dgn menggunakan resipi yg sama utk membuat fruit tarts. Boleh cari di koleksi resipi saya ya.

Manakala untuk fillingnya plak saya ambik daro 1001bakingresipi.com.

BAHAN-BAHAN UNTUK FILLING EGG TARTS:

80gm gula kastor
300gm susu segar
200gm whipping cream
3 biji telur
3 biji kuning telur
1/2 sudu teh vanilla essence


CARA-CARA:
- Kacau semua bahan hingga sebati & saya masak sedikit supaya ianya menjadi pekat dan diletak dlm bekas tarts yang telah siap.
- bakar selama 10 minit atau sehingga masak.

SELAMAT MENCUBA !!!!!




No comments: